23.12.09

hidup untuk memberi

Bismillahirahmanirahim

SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar

[satu ketika..]

"Kamu tontonlah cerita itu. InsyaAllah akan memberi banyak manfaat buat kamu"
Ini merupakan kali kedua dia mengesyorkan kami menonton filem indonesia arahan Riri Riza berdasarkan sebuah novel karya Andrea Hirata.

Akhirnya, dua minggu yang lepas, Alhamdulillah, saya berjaya menonton filem itu. Benarlah kata-katanya, banyak manfaat yang saya dapat malah telah berjaya menaikkan kembali semangat saya.

Dan ini adalah part yang paling best bagi saya.


“Hiduplah untuk memberi sebanyak-banyaknya..bukan untuk menerima sebanyak-banyaknya..,”

Saya tidak mahu menghurai banyak. Cukuplah sekadar ini sahaja.

Tonton dan buatlah penilaian sendiri.

^_^

Sekian

p/s1: jzkk kak
p/s2: jom menjadi lebih baik!
p/s3: all the best alin. gudluck untuk esok. akak doakan moga Allah bagi yang terbaik [sebab Allah sahaja yang tahu apa yang terbaik buat kita ;)]

No comments: