30.10.09

'mixture'


Bismillahirahmanirahim

SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar


telefon bimbit diletak
macam2 yang bermain di fikiran saya
dan kini dia masih dalam keadaan coma

pagi

wad x

'salam pakcik. macamana pakcik hari ini?'
'Alhamdulillah baik skit nak'
'ada sakit2 kt dada lagi?'
'dah kurang skit'
saya rasa cukup lega.

sudah 3 hari saya mengikuti perkembangan dirinya.
failnya saya belek. sekadar melihat test2 yang telah dijalankan sewaktu ketiadaan saya.
memastikan blood glucosenya sentiasa berada pada kadar yang sepatutnya.
walaupon diri belum layak.
[mungkin atas kesedaran sendiri :)]

'dah makan pakcik?'
'Alhamdulillah nak. pukul 6 pagi tadi pakcik dah makan'
'pakcik, naik ni'
'ye ker? ala, tak dapat balik la macam ni'
kesedihan kelihatan dimukanya.

12 tengahari

'nak!'
'ye pakcik'
'pakcik dah boleh balik!'
'iye?'
saya membelek fail rekodnya
'Alhamdulillah, turun pakcik'
dia tersenyum [sampai ke gigi :)]

'pakcik doakan awak berjaya la ye. mana tau kalau umur pakcik panjang, awak pulak yang rawat pakcik'
'InsyaAllah pakcik'
'terima kasih nak'
dan saya memberi senyuman yang terakhir buatnya
Alhamdulillah, bersyukur tak terkata. seronok apabila melihat dia sihat sepenuhnya.

1.00 petang

saya mendapat panggilan daripada ayah.
pak ngah saya kini di hospital seremban dalam keadaan coma.
hilang segala kegembiraan.
hati mula menjadi risau..

saya termenung sendiri
mungkin itu yang Allah nak ingatkan
ini semua urusan Dia
SubhanAllah..

"Sesungguhnya urusanNya apabila Dia menghendaki sesuatu Dia hanya berkata kepadanya, "Jadilah!" maka jadilah sesuatu itu. Maka Maha suci (Allah) yang di tanganNya kekuasaan atas segala sesuatu dan kepadaNya kamu dikembalikan."
[Surah Yasin: 82-83]

moga Allah berikan yang terbaik buatnya..
InsyaAllah

No comments: