13.10.09

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un

Bismillahirahmanirahim

SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar

Semalam saya tidur awal.
Sengaja.
Supaya saya bangun awal.

Tepat pukul 1.29 am saya menerima sms daripada ayah saya
"Asm, Anak Faridah Mohd di Muar, Boy 25 tahun telah meninggal dunia di hospital Muar"

terkejut.
terus keluar kata-kata ini dari mulut saya
"Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un"
tak sangka.
sudah lama saya tidak tidak berjumpa dengan dia.
sudah 2 tahun setengah.

cepat2 saya sms ateh saya.
terus dia menelefon saya.
katanya mak lang baru datang ke rumah kami pada malam tadi.
semua adik beradiknya ada kecuali dirinya.

baru petang ahad yang lepas, pakcik sahabat saya kembali ke rahmatullah.
memang tidak disangka-sangka.

sesungguhnya Dia Maha Mengetahui

Al-Fatihah buat arwah
Moga Allah menempatkan dia bersama mereka yang soleh dan solehah..

Al-Fatihah~

p/s: kematian itu adalah peringatan buat kita yang masih hidup dan kita tak tahu bila ia akan tiba.

"Setiap yang bernyawa akan merasakan mati. Kemudian hanya kepada Kami kamu dikembalikan" [Surah Al-Ankabut: 57]

"Yang paling banyak mengingati mati dan paling baik persiapannya untuk menghadapi kematian, mereka itulah orang-orang yang cerdas lagi berakhlak yang baik" (HR.Muslim)

No comments: