12.2.10

bila rindu

Bismillahirahmanirahim

Sudah 6 bulan saya meninggalkan tempat itu.
Tempat yang mengajar saya erti menghargai kehidupan yang ada, mengajar saya erti hidup untuk memberi dan berkongsi apa yang saya ada, mengajar saya untuk menghargai mereka di sekeliling saya dan tempat di mana medan tempur saya baru bermula.
Tempat itu juga mengajar saya erti kesabaran, erti kegagalan dan kemenangan, erti keikhlasan, dan erti kasih sayang. Dan di situ saya menemui jalan itu. Alhamdulillah

Rindu? benar. Saya tak pernah nafikan walaupun hakikatnya saya sudah pulang ke tanah air yang berbeza sekali dengan tempat itu. Saya rindukan jiwa-jiwa itu yang selalu membuat saya kuatkan diri untuk teruskan perjuangan ini [Alhamdulillah!] dan saya nantikan kepulangan mereka walaupun ada di antara mereka akan saya jumpa dalam 2 tahun lagi. Tidak mengapa, jika Allah izinkan saya, saya akan tetap menunggu untuk mengubati rindu ini. Kalau bukan di kolej, InsyaAllah saya akan menunggu adik2 di tempat burung-burung besi mendarat. Mengubat dengan pelukan dan tangisan yang selama ini ditahan. Dan kalau bukan di dunia, InsyaAllah di syurga nanti.

Alhamdulillah, Allah izinkan saya menemui jiwa-jiwa ini yang ada di antara mereka saya kenal dalam masa 3 bulan! [SubhanAllah!] dan masih mekar ukhuwah yang terbina [Alhamdulillah!]. Setiap hari makin rindu, makin sayang walaupun jauh di mata tetapi sentiasa dekat di hati. Itulah nikmat ukhuwah yang Allah kurniakan buat kita.

Jzkk untuk semua~
Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah

berjuanglah sehabis baik selagi medan tempur ini belum berakhir

yang merindui adik2 dan sahabat2 di bumi manipal
[dan my dear naufa]

salam alaik~

2 comments:

rusnarusli said...

salam, subhanallah.. indahnya!

maisarah said...

waalaikumusalam rusna~

Alhamdulillah!